20 Aralık 2011 Salı

ORİGAMİ HEDİYE KUTUSU

Nişanlımın yılbaşı hediyesi için origami kutu yaptım. Bir kaç karton parçası hediye kutusuna nasıl dönüşüyomuş görelim. Ölçüsüz yaptığım için kapakta biraz zorlandım ama bi dahaki sefere çok daha düzgün olacak diye umuyorum.



 kare şeklindeki kartonumuzu 2 ucunu çapraz olarak birleştirecek şekilde katlıyoruz
 diğer uçlar için de aynı işlemi tekrarlıyoruz
 kartonu açıp bu kez dikey olarak ortadan ikiye katlıyoruz
 diğer uçlar için de aynı işlemi tekrarlıyoruz
 kartonumuz açıp bütün açları ortada birleşicek şekilde çapraz olarak katlıyoruz
 zarf şekli elde ediyoruz
 zarfımızı ortadan ikiye katlıyoruz
 daha sonra açıp zarfın yarısını ortalayarak içe katlıyoruz
 diğer kenar için de aynı işlemi uyguluyoruz

 iki kenarından zarfı açıp iç kenarlarını kıvırarak katlıyoruz

 ve kutumuzun alt kısmı hazır

 içini kapağımızı yapacağımız kartrondan bir kare keserek yapıştırıyoruz











Daha sonra aynı işlemleri uygulayarak kapağını da yapıyoruz
 ve keyfimize göre süslüyoruz, içine güzel bir hediye koyarak sevdiğimze armağan edişyoruz :)
bu da videolu anlatımı http://www.youtube.com/watch?v=-wO07skEauo

6 yorum:

vildan dedi ki...

süper süper

gps87 dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık
çok severim origamiyi...
eğerki ölçülü yaparsan kapağı tabandan 0.5 cm fazla yap dört bir taraftan :)
nacizane bir bilgi :)

The PrinceSS is here dedi ki...

ilk denemem olduğu için biraz acemice oldu bir dahaki sefere söylediğinizi dikkate alıcam teşekkürler

Adsız dedi ki...

ya hepsini teker teker yaptım en son iki kenarından zarfı açıp iç kenarlarını kıvırarak katlıyoruz
diyor bir türlü yapamadım ya içide kaldı bu bölüm nasıl olucak lütfen yardım eder misiniz bu kutuya ihtiyacım var hediyrm için??

The PrinceSS is here dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=-wO07skEauo
bu video yardımcı olacaktır

Adsız dedi ki...

cok tesekkürler sonunda yaptım :D